Flere nettsteder varslet om problemer med innlogging via BankID torsdag morgen og formiddag.
Tjenesten var nede for telling i omkring 2,5 timer, før det var tilbake like før klokka 12.
– Alle systemer er i normal drift, melder selskapet Stø, som drifter tjenesten, på nettsiden der de gir en oversikt over driftsstatus.
Ukjent årsak
Det er til nå ikke oppgitt noen årsak til problemene, utover at feilen skal ha tilknytning til selve appen.
Tidligere torsdag formiddag opplyste kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i BankID Bankaxept til NTB at de jobbet med å rette feilen, som rammet BankID-appen.
– Vi jobber med å finne ut av feilen og beklager ulempene det medfører, sa Kjær til tidligere i dag Adresseavisen.
Stopper BankID på mobil: «Nå er det app som gjelder!»
Kodebrikke skal virke
Det ble tidlig meldt at også kodebrikkefunksjonen skulle ha vært ute av drift. Dette stemte ikke, og var derimot en feil på nettsiden som viser driftsstatus.
– Det er en feil på nettsiden som fører til at kodebrikken står som utilgjengelig, forklarte samme Kjær til VG.