Det norske CRM-selskapet SuperOffice melder i en inn/ut-melding til kode24 at de "satser massivt på produktutvikling og innovasjon", og første skritt på veien er å ansette en rykende fersk produkt- og teknologidirektør (CPTO):
Thomas Rødseth.
Han kommer sist fra norske Puzzel, men har en lang liste av sjefsjobber bak seg.
"Friskt blod"
Rødseth har de siste åra vært leder for produkt og teknologiorganisasjonen i den nordiske, men norskstarta, kundeserviceplattformen Puzzel.
– Jeg har alltid sett opp til SuperOffice som et selskap med en sterk merkevare, kultur og historie, og med en løsning som er relevant for de fleste bedrifter. Med de nye eierne, ny ledelse og mange kompetente medarbeidere så er det et bra tidspunkt å komme inn for å kunne være med på å utvikle selskapet og produktene til et nytt nivå, sier Thomas Rødseth i inn/ut-meldinga.
Stian (25) går fra å være startup-CTO til konsulent
Lars Engbork, Group CEO i SuperOffice AS, er fornøyd med resultatet av det som skal ha vært en lang rekrutteringsprosess.
– Vi gjør nå massive investeringer i produktutvikling for å drive innovasjon og skape enda større verdi for kundene våre. Jeg er veldig glad for å kunngjøre Thomas som vår nye Chief Product and Technology Officer, sier Lars Engbork.
– Med over 30 år med suksess bak oss, er det viktig å få inn friskt blod for å lede oss inn i en ny og spennende verden av innovasjon, inkludert AI, der vi kan skape enda mer verdi for kundene våre, sier Engbork.
Lang liste
SuperOffice ble grunnlagt i Norge i 1990, og er i dag 260 personer i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland og Sveits.
Rødseth starter i jobben i løpet av måneden. Da får han enda et punkt på LinkedIn-profilen, som i dag inkluderer blant annet jobber som:
- Utvikler og prosjektleder i Telenor.
- CTO i Carrot Communications.
- CTO i Opplysningen 1881.
- Produktdirektør i Intelecom Group, som Puzzel var en del av, før han fikk dette ut som eget selskap og deretter ble blant annet:
- CTO og senere CPO i Puzzel.
– Jeg tror den enormt raske utviklingen som skjer innen både marked og teknologi gjør at det er et stort behov, og en stor mulighet, til å løse flere kundebehov gjennom mer automatisering og strømlinjeforming av kundedialogen. Og så tror jeg veldig på å sette brukeren i fokus gjennom å skape en god brukeropplevelse, sier Rødseth om sin nye SuperOffice-jobb.