Telenor har valgt å legge ned kontoret sitt i Kjøita i Kristiansand fra september neste år. Kontoret har i dag 78 ansatte.
– Telenor er i endring og skal skape en bedre og mer digital kundereise, sier administrerende direktør Birgitte Engebretsen i Telenor Norge i en pressemelding.
Det er så langt uklart hvor mange som kan miste jobben.
Sier digitalisering er årsaken
– Gjennom økt digitalisering minskes behovet for manuelle oppgaver, blant annet i kundeservice, fortsetter Engebretsen.
Hun forklarer at dette fører til at det over tid blir behov for å gjøre endringer i organisasjonen
– Dette får til neste år konsekvenser for kontoret vårt i Kristiansand, som i stor grad består av kundeservice, forklarer hun.
Telenor starter nytt selskap – markedet skal være gigantisk
Kan bli overflødige
58 av de 78 ansatte på kontoret i Kristiansand jobber i nettopp kundeservice. Pressemeldingen sier ingenting om hva de 20 andre jobber med.
I pressemeldingen skriver Telenor at nedleggelsen av kontoret, kan føre til at de ansatte kan bli overflødige fra 1. september neste år.
De ansatte på kundeservice, skal få tilbud om å bytte arbeidssted om de ønsker det. For faste ansatte som ikke ønsker å bytte, så skal Telenor tilby sluttavtale med omstillingsbistand, skriver de.
Telenor skal fortsatt beholde kontorer i regionen, nærmere bestemt i Grimstad.
Telenor la ned en kundeserviceavdeling i Rørvik i Trøndelag, så sent som i april i år. Da ble 35 kundeserviceansatte og 37 andre ansatte berørt.