- Man bør ha en lidenskap for spill - For det er mye motgang, forteller skaperne av det norske spillet Fishing: Barents Sea. fredag 20. desember 2019
Trodde spillet skulle ta et par dager å kode - Der tok jeg ganske feil! forteller utvikleren Abobakr Dyani, om spillet inspirert av Crowd City. tirsdag 10. desember 2019
Slik lages det norske spillet som fronter Apple Arcade Agens sitt spill Skate City har vært på scenen med Tim Cook. Fire år etter at utviklingen egentlig starta. mandag 7. oktober 2019
Stein Ove lager 12 spill på 12 måneder Ett av dem ble lasta ned over 100.000 ganger. Nå er Stein Ove Helset klar med nummer seks: Colorlane. mandag 16. september 2019
- Dette spillet er mitt livsverk Magnar Sveen har brukt over 20 år på å skrive over 30.000 sider med innhold til Adventur Delux i Clojure. onsdag 28. august 2019
Skrev eget rammeverk for pek-og-klikk-spill Å lage Barney's Dream Cruise tok konsulenten tre år, og mye tjuvlåning av kjærestens MacBook. tirsdag 20. august 2019
Lager dataspill av vikingsjakk - Det vanskeligste er å lage kunstig intelligens, forteller skaperen av Viking Chess: Hnefatafl. onsdag 14. august 2019
Slik lager de årets store, norske spill Etter 6 år og over 15 millioner kroner er Krillbite Studio snart klare med Mosaic. - Alt tar lenger tid og er mer komplisert enn du tror. tirsdag 6. august 2019
Testa Xbox-spillet på studentene sine - Vi observerte hvor de lo og hadde det mest gøy, forteller skaperen av Agents vs Villain. mandag 24. juni 2019
NTNU-studenter stifta studio og lager spill til PS4 og Switch - Gøy å se YouTube-ere plukke det opp! forteller Studio Gauntlet om det første spillet; Bonkies. mandag 17. juni 2019
Fikk 500.000 kroner fra staten for å lage spill - Har du bakgrunn i C#, er det kjempelett å komme i gang! forteller Anders Lindås, i Trondheims-gjengen som lager Age of Space onsdag 12. juni 2019
Derfor lager han Rushaug i Fusion 2.5 Med over ti års erfaring med spillmotoren, bytter ikke Tobias Edvardsen teknologi med det første. torsdag 6. juni 2019
Slik lagde Bård VR-spillet Woeful Woebots - Brukte nye tid på å finne ut hva som faktisk er gøy å gjøre i VR, forteller spillutvikleren Bård Hole Standal. tirsdag 28. mai 2019