Alt om Apples radikale personvern-lansering

Skvulp #23: Apple-nyheter, "the end of mobile", hvorfor tale er så vanskelig, et medmenneskelig operativsystem og Facebooks Bitmoji-konkurrent.

📸: Emilie Berget
📸: Emilie Berget Vis mer

Denne uken arrangerer Apple sin årlige Worldwide Developers Conference, og den store snakkisen er selskapets offensive satsing på personvern:

“Sign in with Apple ID” er Apples nye single sign on-løsning, tilsvarende dem Google og Facebook tilbyr. Den store forskjellen for brukerne er at Apple ikke videresender personlige data til tredjeparter. Apple is now a privacy-as-a-service company, som TechCrunch skriver.

Det som kan synes som en flott dag for forbrukere, oppleves litt mer utfordrende for utviklere, som tvinges til å tilby Apple ID-innlogging dersom appen tilbyr tilsvarende for Google eller Facebook. Enkelte mener Apples nylansering er et forsøk på å knekke hele annonseindustrien.

Mer fra WWDC

10 gode om design og teknologi

  1. Apples nye font New York
  2. Every receipt at MuDA features a unique little artwork
  3. Invisions nye animasjonshåndbok
  4. Knowledge Mining can help us solve challenges of the future
  5. Open source game clones
  6. Improve render times with critical CSS technique
  7. Mercury, det medmenneskelige operativsystemet
  8. A holistic approach to implement ethics into AI
  9. Why is speech recognition so difficult?
  10. Handheld multi-frame super-resolution er en algoritme som glatter ut “mosaikken” når du zoomer inn på et bilde. Fancy!

Business og samfunn

Arbeidsliv

Medier

Fint og morsomt