Siden sist har vi kost oss med Robin Rendles visuelle essay om nyhetsbrev vs. nettsider.
Dere som leser Skvulp tenker kanskje “men er det en viktig forskjell, da?”, og da anbefaler jeg dere å scrolle gjennom teksten hans.
For nyhetsbrevene har fått en mye omtalt renessanse, og tjenester som Substack gjør det enklere enn noen sinne for vanlige skribenter å starte et nyhetsbrev man faktisk tjener penger på.
En historieprofessor fra Boston, for eksempel, oppsummerer nyhetsbildet i USA hver dag, til 350.000 abonnenter.
Samtidig: Nyhetsbrevet er en frittstående liten pakke med tekst, som gjerne forsvinner for alltid når det er lest. En nettside kan gi en rikere, varig opplevelse.
Men det har vist seg at det ikke er like lett å ta seg betalt for tekster på vanlige websider.
Norske utvikleres nyttårsforsetter
10 favoritter denne uken
- User-Experience quiz: 2020 UX year in review
- 10 mobile UX trends for 2021
- Three tenets of a strong remote culture
- Andreessen Horowitz: Social strikes back
- Capitalism excels at innovation but is failing at maintenance
- Ben Evans: European unicorns
- FarmVille, den første spillsuksessen på Facebook, er lagt ned. Ifølge spillutvikler Mark Pincus var FarmVille det første spillet som nyttegjorde seg av stordata.
- OpenAI’s DALL-E creates plausible images of literally anything you ask it to
- How Boston Dynamics taught its robots to dance
- Skvulp har tatt det opp før og minner om det nå: Skal du utvikle digitale produkter i dag må du forstå hvorfor TikTok er så ekstremt vellykket. Her fra New Your Times: This is why you heard about TikTok so much in 2020
Fint og morsomt
- Akkurat da du trodde at det ikke fantes flere håndarbeidstrender: Landskapsbilder fra luften-broderier
- Books by the Foot curates shelves full of books for Zoom backdrops
- do.you.compute
Kunden skulle ta ut millioner: "You just ordered one thousand litres of milk!"
Milrab-CTO-en om hvorfor du skal være forsiktig med midlertidige feilmeldinger.