Kodeks er et designorientert utviklingsbyrå som leverer nettsider og nettbutikker i samarbeid med designere i branding, reklame- og designbyråer. Selskapet leverer rådgivning, utviklingstjenester og drift av løsninger.
- Vi har vært på jakt etter den rette kandidaten i en periode. Det har historisk sett vært utfordrende å få rekruttert utviklere som ikke bare skriver bærekraftig kode, men som også har god designforståelse og er trygg i kommunikasjonsrollen, forteller daglig leder Geir Myhre i Kodeks.
- Når vi så nyheten om at DRIVE McCANN dessverre var gått konkurs, tok vi kontakt med Roberto, da vi har litt erfaring med han fra tidligere når vi hadde en ansatt utplassert hos Drive for annonseproduksjon for to-tre år siden.
Mer tid, bedre onboarding
Roberto Garcia Bjertnes er 26 år gammel, og skal jobbe i team sammen med de ulike byråene som Kodeks samarbeider med, hvor han skal bistår med alt fra rådgivning, utvikling (front-end + CMS), testing og prosjektledelse.
- Jeg har hatt en brennende interesse for programmering og webutvikling siden jeg var ung. Etter en hyggelig telefonsamtale med Geir Myhre ble jeg invitert til et intervju. Hyggelige medarbeidere, utfordrende arbeidsoppgaver og en spennende rolle i Kodeks vekket stor interesse hos meg, sier Bjertnes.
- I Kodeks tror jeg at kunnskapen og kompetansen min vil utvikle seg betraktelig. Jeg gleder meg og ser frem til å starte i den nye jobben!
Bjertnes starter hos Kodeks 11. mai, og selskapet ser frem til en ekstra god onboarding nå som de har litt bedre tid i hverdagen enn normalt.
- Roberto matcher svært godt på våre ønsker og behov, da han er vant til å jobbe i team med designere hvor han har vært ansvarlig for den tekniske delen av leveransen. Han kjenner derfor godt til designorientert utviklingsarbeid, prosesser og kommunikasjon med designere. Han er også en supertrivelig kar som kommer til å berike arbeidsmiljøet vårt, mener Myhre.
Meste går som planlagt
Kodeks skal helt siden starten i desember 2016 ha hatt en trygg og jevn vekst.
Starten på 2020 har ifølge dem vært svært bra, med en økning på 26 prosent mot samme periode i fjor. De skal ha hatt en grei ordrereserve da korona dukket opp, og selv om noen prosjekter har blitt utsatt, har de fleste gått som planlagt.
«Tilpasningen til koronahverdagen har vært smidig.»
- Vi er en ganske liten organisasjon med ansatte som bor godt spredt i landet. Dette gjør at vi er godt drillet på fjernledelse, hjemmekontor, digitale styringsverktøy- og kommunikasjonsløsninger. Så tilpasningen til koronahverdagen har vært smidig, forteller Myhre.
- Nå ruster vi oss for en travel høst, og gleder oss til aktiviteten i næringslivet og hos våre partnere tar seg opp igjen.